Egyedi szőnyegek tervezése és készítése, illetve az enteriőrhöz illő szőnyegek beszerzése.
Klasszikus flamand, valamint új stílusú gobelinek forgalmazása katalógusból.
A gobelinhímzés egy szövéstechnikát utánzó technika, amely tulajdonképpen a keresztöltés balról jobbra dőlő felét használja alapöltésként. A gobelin [e.: „goblen”] vagy szövött kárpit, tapisserie, faliszőnyeg, falkárpit a fal takarására és díszítésére szolgáló textil. Általában gyapjúfonalból, ritkábban selyem- vagy fémszállal együtt szőtt képes szőnyegek. Készülhetnek fekvő (blasse lisse) és álló (haute lisse) szövőszéken. Az előbbi a nehezebb, későbbi és egyben finomabb technika is. Nevét az 1662-ben Jean és Philibert kelmefestők telkén álló francia királyi kárpitszövő műhelyről kapta (Manufacture de Gobelins). Gobelin nevével helyesen csak azokat a darabokat lehet jelölni, amelyek ebből a műhelyből kerültek ki.
Egy minőségi szőnyeg dísze lehet a lakásnak, akár mint meghatározó lakberendezési tárgy, akár mint diszkréten megbúvó kiegészítő. A helyiség alapszínével összhangban lévő vagy azzal kontrasztban lévő szőnyeget érdemes választani. Nem feltétlen szükséges a főszint figyelembe venni, a másodlagos színek is illeszkedhetnek a szoba színvilágához. A szőnyegnek a berendezéshez is passzolnia kell.
Ezen a lapon most még csak ~10 minta látható. Frissítve: 2022_02_16. A minták feltöltése folyamatos.
Gobelinek

Exclusiv kivitelezésű Gobelin Díszpárna

Exclusiv kivitelezés 185*130 cm

Exclusiv kivitelezés Ymker Walk in Forest 125×85 cm

Exclusiv kivitelezés Ymker Riding 125×95 cm

Exclusiv kivitelezés Ymker Moved to Two Kabinets 1175×835 cm

Exclusiv kivitelezésű Gobelin Ymker Foggy 1210×91 cm

Exclusiv kivitelezés Hung Liu Magnolia 182×198 cm

Exclusiv kivitelezés Guy Diehl Magnolia 182×198 cm

Exclusiv kivitelezés Klimt Virgin 125×185 cm

Exclusiv kivitelezés Klimt Mother and Child 63×63 cm

Exclusiv kivitelezés Klimt Kiss 124×204 cm
Gobelin szőnyeg
A gobelin anyaga gyapjú, a korai darabok csak ebből készültek, a 13. századtól helyettesítették a tartófonalakat lenfonállal, hogy tartósabb legyen. A 15. században arany- és ezüstfonalat szőttek bele, amitől a gobelin színben gazdagabb, vékonyabb és hajlékonyabb lett.
A gobelinéval azonos szövési technikákat már az ókorban is ismerték, ezt nemcsak írott források, hanem festett ábrázolások is bizonyítják. A kopt textilek is arra utalnak, hogy a készítés gyakorlata már hosszú múltra tekint vissza. Kelet-Ázsia, Bizánc és Perzsia is ismerte a szövött falikárpitot.
A kora középkorból alig maradt fenn, Nyugat-Európában csak egyes zárdákban gyakorolták a technikát. Az ismert falikárpitok egy része nem is kárpit, hanem hímzés, csak a halbertadti és a quedlinburgi szőnyegek sorolhatók valóban gobelinnek. A 13. századtól fellendült a textilművészet, egyre több megrendelés érkezett az egyháztól templombelsők díszítésére. A 13. században még Párizs volt a központ, valószínűleg keleti minták inspirálták ezeket a draps d’or imagés-nak nevezett darabokat. Párizs, Arras és Brüsszel versengése termékenyítően hatott a gobelinművészetre, a termékek egész Európát ellátták.
A 15 század végétől Brüsszel vált a gobelin szövés központjává. A manufaktúra a 18. századig virágzott. Igen gyakran szőtték a kor neves festőinek képeit. (Raffaello, Giulio Romano, Rubens). A 19. századtól egyre inkább a kárpitok gépi szövése terjedt el. A kézi szövésű gobelint a szecesszió hozta ismét divatba.
gobelin szonyeg
gobelin szonyeg
gobelin szonyeg
gobelin szonyeg